Benvolugues famíles,
Segon el autor rus, Vygotsky creu que la maduració, pertany
al camp d’estudi de la neurolingüística i les lleis que regeixen el creixement
des del cervell.
Conèixer com evoluciona el cervell i quin procés
segueixen les maduracions neuromotores que tindran relació directa amb el
desenvolupament de la grafomotricitat (espai, lateralitat) i les maduracions
perceptivomotrius que tenen a veure amb les discriminacions auditiva i visual
ens ajudarà a entendre el procés de l’adquisició de la lectura perquè la
naturalesa del llenguatge és, a més d’un procés cognitiu i comunicatiu, un
procés de desenvolupament.
Segons Vygotsky ensenyar a llegir és fer entendre a
l’infant que amb els textos escrits es poden representar les paraules i que
aquestes paraules li expliquen històries, molt millor que els dibuixos, d’una
manera més ràpida i directa.
Llegint, el infant pot entrar en móns imaginaris,
conèixer realitats, llocs, pensaments diversos i escrivint pot, també, crear
amb les paraules tot allò que li passi pel cap.
Vygotsky creu que el mestre ha de facilitar als
infants el pas del llenguatge oral i de l’expressió dels seus dibuixos al
llenguatge escrit, i ha d’organitzar estratègies que ajudin, que indueixin a la
lectura i a l’escriptura de textos que puguin servir per explicar les coses
quotidianes, les de casa o de l’escola.
La lectura ha de basar-se en textos significatius,
que no esdevinguin una simple eina sinó una habilitat, un instrument per
comunicar-se, un llenguatge.


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada