dimecres, 28 de maig del 2014

El desenvolupament cognitiu i llinguistic segon Piaget

Benvolgudes famílies,
A continuació comentaré els diferents aspectes dins del desenvolupament d'un infant segon Piaget.


Aspectes socials

  • El infant aprèn a partir de l'experiència i dels sentits (fase sensoriomotriu de o a 2 anys).
Les quatre fases o estadis:

  1. Fase sensoriomotriu de 0 a 2 anys: L'intel·ligència és practica i es relaciona amb la resolució de problemes a nivell de l'acció
  2. Fase preoperacional de 2 a 4 anys: L'intel·ligència ja és simbòlica, però les seves operacions encara manquen d'estructura lògica.
  3. Pensament intuitiu de 4 a 6/7 anys: 
  4. Fase de les operacions concretes de 7 a 11 anys: Apareix la lògica formal i la capacitat per transcendir la realitat emprant i verificant hipòtesi de forma exhaustiva i sistematica.

Aspectes cognitius
  •  Piaget concep la intel·ligència com adaptació a l'entorn. 
  • Coneixement i es va adaptant per contruir-ne de nous.
  • Tots els infants tenen una sèrie d'habilitats pròpies i innates que s'aniran modificant a partir de les experiències socials i emocionals del medi que l'envolta.


Llenguatge
  • El llenguatge i el pensament són processos paral·lels i inter connectats.
  • El llenguatge es desenvolupa junt amb la capacitat de pensament, judici i raonament lògic del infant i reflexa la capacitat en cada etapa.

Les frases que els infants classiquen en dos grans grup.
  1. Llenguatge egocèntric ( dura fins els 7 anys aproximadament)
  2. Els infants pensen i actuen d'una forma més egocèntrica no s'ocupen de saber a qui parlen ni si són escoltats.
  3. Llenguatge socialitzat ( desprès dels 7/8 anys). Es quan comença la veritable vida social del infant i alhora el seu veritable llenguatge.



Tenim que saber que per a que un infant adqueri un llenguatge oral complert, tenim que tenir amb compte  diferentes pautes:

  • Maduració del sistema nerviós
  • Aparell fonador adient
  • Nivell suficient d'audició
  • Un grau d'intel·ligència minim
  • Una evolució psico-afectiva
  • Estimulació del mediRelació interpersonal
Espero haber resolt algun dubte, fins aviats.
Jamila tutora P4













Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada