A continuació comentaré els diferents aspectes dins del desenvolupament d'un infant segon Piaget.
Aspectes socials
- El infant aprèn a partir de l'experiència i dels sentits (fase sensoriomotriu de o a 2 anys).

- Fase sensoriomotriu de 0 a 2 anys: L'intel·ligència és practica i es relaciona amb la resolució de problemes a nivell de l'acció
- Fase preoperacional de 2 a 4 anys: L'intel·ligència ja és simbòlica, però les seves operacions encara manquen d'estructura lògica.
- Pensament intuitiu de 4 a 6/7 anys:
- Fase de les operacions concretes de 7 a 11 anys: Apareix la lògica formal i la capacitat per transcendir la realitat emprant i verificant hipòtesi de forma exhaustiva i sistematica.
Aspectes cognitius
- Piaget concep la intel·ligència com adaptació a l'entorn.
- Coneixement i es va adaptant per contruir-ne de nous.
- Tots els infants tenen una sèrie d'habilitats pròpies i innates que s'aniran modificant a partir de les experiències socials i emocionals del medi que l'envolta.
Llenguatge
- El llenguatge i el pensament són processos paral·lels i inter connectats.
- El llenguatge es desenvolupa junt amb la capacitat de pensament, judici i raonament lògic del infant i reflexa la capacitat en cada etapa.
Les frases que els infants classiquen en dos grans grup.
- Llenguatge egocèntric ( dura fins els 7 anys aproximadament)
- Els infants pensen i actuen d'una forma més egocèntrica no s'ocupen de saber a qui parlen ni si són escoltats.
- Llenguatge socialitzat ( desprès dels 7/8 anys). Es quan comença la veritable vida social del infant i alhora el seu veritable llenguatge.
Tenim que saber que per a que un infant adqueri un llenguatge oral complert, tenim que tenir amb compte diferentes pautes:
- Maduració del sistema nerviós
- Aparell fonador adient
- Nivell suficient d'audició
- Un grau d'intel·ligència minim
- Una evolució psico-afectiva
- Estimulació del mediRelació interpersonal
Espero haber resolt algun dubte, fins aviats.
Jamila tutora P4
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada